رسانه
سلطه مستقیم استعماری دهههاست جای خود را به سلطه غیرمستقیم یا سلطه نرم داده است. آنچه را که ابرقدرتها در گذشته از طریق نظامی و ظاهری خشونتبار به دنبالش بودند، اینک از طرق دیگر جستجو میکنند. با انقلاب اسلامی ایران، دوره هرگونه سلطه مستقیم و غیرمستقیم آمریکا و انگلستان و نظایر آنها در ایران به پایان رسید؛ اما مطامع و منافع و اهداف آنان همچنان بر جای است و از سوی سیاستگذاران این کشورها، دنبال میشود. در حقیقت جنگ رهایی از سلطه ابرقدرتها همچنان باقی است؛ اما ابزار و شیوه آن فرق کرده است. اصلیترین حربه استعمار پیر در این دوران، تلویزیون فارسی بیبیسی است که در این تحقیق موارد متعددی از اقدامات رسانهای آن آشکار میگردد.
عملیات مسلحانه حکومت پهلوی علیه مردم در جریان سرکوب قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بدون سرپوش تبلیغاتی توجیهپذیر نبود.عملیات تبلیغی از همان روز پانزدهم خرداد با مصاحبه مطبوعاتی حسن پاکروان معاون نخست وزیر و رئیس سازمان اطلاعات و امنیت کشور شروع شد. او ضمن اعلام خبر بازداشت امام خمینی ، وی را مقام پرست و هم دست دشمنان داخلی و خارجی معرفی کرد. در این رابطه پاکروان در مصاحبهای اظهار داشت: «آقای خمینی با...
تاریخچه تشکیل و راه اندازی رادیو در ایران برای راه اندازی رادیو در ایران کارهای مقدماتی از شانزده سال پیش افتتاح رسمی آن یعنی از زمان راه اندازی ساختمان بی سیم در 1303 آغاز می شود . در این مدت 15 سال مقدمات کار با کُندی پیش می رود اما در هر صورت با رفع موانع که شرح آن در پی می آید سرانجام این رسانه فراگیر کار خود را در هشتاد سال پیش از این در چهارم اردیبهشت 1319 آغاز می کند. تاسیس ساختمان...